اگر به فکر لاغری هستی کلیک کن

۱ بازديد
لاغری با ذهن
وقتی به وسواس فکری در مورد غذا فکر می‌کنید، احتمالاً تصور می‌کنید کسی مدام به وعده غذایی بعدی که قرار است بخورد فکر می‌کند، یا غذایی که همه بهترین غذاهای رستوران‌های برتر را می‌داند. اما در واقع، وسواس غذایی اغلب با رژیم غذایی مرتبط است.

ممکن است منطقی به نظر نرسد، اما اغلب این کسانی هستند که رژیم‌های غذایی سخت و برنامه‌های غذایی کاهش وزن را دنبال می‌کنند که بیشترین وسواس غذایی را دارند. رژیم غذایی زندگی شما را تحت الشعاع قرار می دهد. همه چیز مربوط به چیزی است که نمی توانید بخورید و کالری شماری در تک تک خرده ها. به جای تمرکز روی هدف خود، شروع به وسواس در مورد غذا کرده اید.

همین امر در مورد وسواس وزن نیز صدق می کند. بسیاری از افراد اضافه وزن دارند و زمان زیادی را صرف فکر کردن به آن نمی کنند، اما به محض اینکه سعی می کنید شروع به کاهش وزن کنید، ناگهان وزن شما تمام چیزی است که به آن فکر می کنید. شما متوجه هر اونسی که به دست می آورید یا از دست می دهید و با وسواس چند بار در روز ترازو را بررسی می کنید.
نتیجه هر دوی این وسواس‌ها معمولاً یک چیز است: دلسرد می‌شوید و تسلیم می‌شوید، که اغلب منجر به پرخوری، بازگشت به عادات بد غذایی، و بازگرداندن وزنی که ممکن است در این فرآیند از دست داده باشید، می‌شود. تسلیم شدن به این وسواس ها برای سلامت جسمی یا روحی شما خوب نیست. تعادل به مراتب سالم تر است.
چگونه وسواس بیش از حد وزن و غذا را متوقف کنیم؟



اکنون که به ما یادآوری شده است که وسواس غذایی و وزن مفید نیست، بیایید در مورد چگونگی توقف صحبت کنیم! در اینجا 5 نکته برای کمک وجود دارد.
1. بپذیرید که غذا نه خوب است و نه بد

آیا به برخی غذاها برچسب خوب یا بد می زنید؟ غذا فقط غذاست اهداف شخصی شما به تعیین اینکه چه نوع غذایی برای خوردن بهتر است کمک می کند، اما غذا هرگز "خوب" و "بد" نیست. احساس گناه به خاطر دسری که دیشب خوردید، در واقع شما را از اهدافتان دورتر می کند، نه اینکه به شما در رسیدن به آنها کمک کند.

به عنوان یک متخصص تغذیه ثبت نام شده، زمان زیادی را صرف یادگیری در مورد ارزش گزینه های مختلف غذایی کرده ام. غذاهای غنی از مواد مغذی برای بدن ما مفیدتر هستند، اما این بدان معنا نیست که برای حفظ یک رژیم غذایی سالم، باید غذاهای خاص دیگری را حذف کنید.
اگر غذای «خوب» در مقابل غذای «بد» بخشی از وسواس غذا و وزن شما است، وقت آن رسیده است که رابطه خود را با غذا بهبود بخشید. این می‌تواند عمیقاً ریشه‌دار باشد و ممکن است به کمک یک متخصص تغذیه، مربی، و/یا درمانگر نیاز داشته باشد، اما بقیه نکات من به شما کمک می‌کند تا در این زمینه نیز شروع کنید.
2. بر خوردن یک رژیم غذایی متعادل تمرکز کنید

این شبیه به قانون 80/20 است که احتمالاً درباره آن شنیده اید. به‌جای این‌که به تک تک لقمه‌های غذایی وسواس داشته باشید، آگاهانه انتخاب کنید تا روزتان را با گزینه‌های مختلف پر کنید. رژیمی که عمدتاً حاوی کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌های با کیفیت بالا، همراه با برخی شیرینی‌ها و دسرها باشد، برای موفقیت طولانی‌مدت بسیار قابل دسترس‌تر و واقعی‌تر خواهد بود، نه اینکه یک نوع غذا را با هم حذف کنید.

به جای تصمیم به قطع کامل مصرف شکر، معتقدم محدود کردن کل قند مفید است. اما اگر مصرف آن گاهی اوقات (حتی هر روز!) همیشه یک گزینه باشد، محدود کردن شکر بسیار ساده تر است. هیچ غذایی "ممنوع" نیست.
3. به طور منظم سلامت عاطفی خود را بررسی کنید

وسواس غذایی و وزن گاهی می تواند به اختلالات خوردن، اضطراب و/یا افسردگی تبدیل شود. اغلب با خودتان چک کنید و مطمئن شوید که شروع به استفاده از غذا یا ترازو به عنوان راهی برای کنترل زندگی خود نکرده اید.
گاهی اوقات ما تسلیم اشتباهات فکری می شویم:

    "اگر از حد مجاز کالری خود عبور کنم، من آدم وحشتناکی هستم"

    "اگر وزنم اضافه شود شکست خورده ام"

این نوع افکار در واقع ما را به سمت احساس ناامیدی از خود سوق می دهند، که ما را به نشخوار فکری و تفکر بیشتر در مورد اینکه چقدر "وحشتناک هستیم" می کشاند، که منجر به انتخاب نکردن برای تغییر آنچه می خوریم یا برنامه تمرینی خود (عدم عمل) می شود. که در نهایت منجر به عدم کاهش وزن / ارتباط با نتیجه غذایی مورد نظر ما می شود.

منفعت از تغییر تفکر حاصل می شود. مثلا:

    "من یاد می‌گیرم که چگونه به روزم ادامه دهم و وقتی از حد مجاز کالری خود عبور می‌کنم، نگویم "اوه خوب، از دوشنبه دوباره شروع می‌کنم".

    "من دارم تبدیل به کسی می شوم که اجازه نمی دهد چند پوند اضافه شده روی ترازو روی روحیه اش تاثیر بگذارد"

آیا این افکار جدید احساس بهتری ندارند؟ احساس کنترل بیشتری می کنید؟

داشتن هدف کاهش وزن چیز بدی نیست، اما وسواس در مورد وزن منجر به کاهش وزن سالم و طولانی مدت نمی شود. شما می خواهید وزن کم کنید تا احساس خوبی داشته باشید، اما باید از نظر روحی و روانی نیز احساس خوبی داشته باشید!
اطلاعات بیشتر

منبع
https://taghirbavar.com/slimming-with-the-mind/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.